Alla inlägg under maj 2012

Av lite-om-mycket - 31 maj 2012 21:32

Hej,hejsan,hejsan där,hallu,hade bra,Hejdå!!!



Gulliga valpar

 

Söt mops

  


    






  

Av lite-om-mycket - 30 maj 2012 18:32

Hur härligt som helst! Att vara i Grekland en sommar som denna,det var bara underbart.

Solen skiner här och det är minst 30 grader varmt!

Jag vill aldig här ifrån!


-Mathilda! Följer du med till poolen? ropade min mamma

-Nej jag går till stranden istället!ropade jag

-Okej,ta med dig mobilen och gå inte vilse!

-Det ska jag inte!sa jag


Äntligen,nu kan man koppla av och bara njuta av havets vågor och människorna som fanns på stranden.

Jag hade lagt mig på en klippa för att läsa min bok.

Den handlade om en tjej som blev kompis med en delfin.

-Tänk om jag var hon,sa jag för mig själv.

Jag gäspade,värmen hade gjort mig trött och jag la mig ner på min handduk och slumrade till.

Jag vaknade av ljud från delfiner,var va jag?Hur länge hade jag sovit?

När jag öppnade ögonen så såg jag vatten och delfiner och hälften människor och hälften fisk.

Nej,jag drömde säker,inte kan man vara under vatten och se delfiner och sjöjungfrur och sjömän.Och allt var suddigt.

En kille simmade fram till mig,han hade en blå fena och kritvitatänder och blåa ögon.

-Hur är det?frågade han

Jag han bara nicka för i nästa sekund hade jag svimmat.

Jag vaknade med ett ryck,den gulliga sjökillen satt på klippan med mig.

Den suddiga bilden började klarna och jag såg att det inte alls var en sjökille,utan en vanlig människa.

-Hur mår du?frågade han igen

-Bra,svarade jag,men jag har ont i huvudet,sa jag och kände mig en smula yr.

-Jag förstår det, du ramlade ner och så slog du nog i huvudet i vattnet och så fick du slut på syre.

-Men hur såg du mig?frågade jag

-Jag älskar djur och studerar delfiner och det har jag gjort i 4 år nu.

-Men hur viste du att jag fanns där nere?frågade jag igen.

-En delfin kom upp,jag förstod vad att jag måste simma ner i vattnet för någon var i fara och sen hittade jag dig.

-Wow,vilken duktig delfin.

-Men varför såg jag sjöjungfrur där nere?

-Du måste ha inbilat dig det när du slog i huvudet.

Jag nickade,men ändå hade jag en känsla att det kanske ändå fanns sjöjungfrur där nere och delfiner som pratar.

-Jag följer med dig hem,sa han

-Ok,sa jag

-Vad heter du igentligen? frågade han

-Mathilda.

-Jag heter Niklas

Niklas tänkte jag,vilket fint namn,och vilken dag,jag vill aldrig lämmna Grekland! Det är för underbart här!

Niklas såg faktiskt ut som sjökillen utan fena,men det kunde inte vara möjlig eller..kanske!


SLUT!



Av lite-om-mycket - 30 maj 2012 16:46

Hej! Idag var det typ en vanlig dag...

Och vet ni vad?!   Det är ju så många som ska sluta i våran klass   och då kommer nya från Årsta 5 någonting!

Och vi kommer träffa dem imorgon efter idtotten!

Ska bli kul!   

Och på fredag ska vi till Vedyxaskogen! Vi ska typ gå 14 km.

ok Hejdå!

Av lite-om-mycket - 29 maj 2012 22:19

På slöjden gjorde jag klart mitt tidnings-ställ.Det blev faktiskt jätte bra och jag är jätte nöjd!Igår var farmor och farfar här och jag så att min kompis Aurora hade en grill till smörgåsar och idag köpte farmor och farfar en sån bara för jag hade sagt att jag ville ha en sån.Snällt av dem!Jag och mellanmål,rillade smörgås.Nu måste jag sova för imorgon är det skola och klockan är halv 11 så God natt!Dröm gott och vakna med ett leende!

Av lite-om-mycket - 29 maj 2012 20:42

Hejsan!

Jag ska berätta lite mer om Eurovison.Jag har vatit inne och googlat lite om det om vilka som vann vilket år och så.


År: 1974 Vinnande land: Sverige Artist: Abba

År: 1975 Vinnande land: Nederländerna Artist: Teach-In

År: 1976 Vinnande land: Storbritannien Artist: Brotherhood of Man


År: 1980 Vinnande land: Irland Artist: Johnny Logan

År: 1981 Vinnande land: Storbritannien Artist: Bucks Fizz

År: 1982 Vinnande land: Västertyskland Artist: Nicole

År: 1983 Vinnande land: Luxemburg Artist: Corinne Herm'es

År: 1984 Vinnande land: Sverige Artist: Herreys

År: 1985 Vinnande land: Norge Artist: Bobbysocks

År: 1986 Vinnande land: Beligen Artist: Sandra Kim


År: 1990 Vinnande land: Italien Artist:Toto Cutugno

År: 1991 Vinnande land: Sverige Artist: Carola


År: 1998 Vinnande land: Israel Artist: Dana

År: 1999 Vinnande land: Sverige Artist: Charlotte Nilsson

År: 2000 Vinnande land: Danmark Artist: Olsen Brothers


År: 2010 Vinnande land: Tyskland Artist: Lena Meyer-Landrut

År: 2011 Vinnande land: Azerbadjan Artist: Eldar och Nigar

År: 2012 Vinnande land: Sverige Artist: Loreen


Hej då!


Av lite-om-mycket - 27 maj 2012 20:37

Idag åkte jag mamma och mn lillebror till mormor och morfar och mina kusiner var där så jag lekte lite med dem.

Min minsta kusin härmade mig och var jätte gullig!

Vi sprang fram och tillbaka och stog på huvudet (nästan)

Ska typ sluta skriva nu,ska typ fika och sen gå isäng (alltså läsa)

Hejdå!   

Av lite-om-mycket - 26 maj 2012 20:00

Idag är det melodifestivalen.

Hoppas Loreen vinner!

.................Melodifetivalen!!!!

Och nu  sjunger alla bidrag och de får poäng av mig:

1.England Gubben som sjöng får  1 poäng

2.Ungern: 2  poäng

3.Albanien 2 poäng

4.Litauen 3 poäng

5.Bosnien-Hezergovina

6.Ryssland 4 och ett halft poäng får gummorna som dansa och sjöng så roligt

7.Island 6 poäng

8.Cypern 6 poäng får Mysko Snövit

9.Frankrike 7 poäng

10.Italien 5 poäng

11.Estland 4 poäng

12.Norge 6 poäng En norsk Eric Saande

13.Azerbadjan 7 poäng

14.Rumänien 8 och ett halft poäng Hon var bra och låten var rolig

15.Danmark 5 poäng Hon som typ hade sjöhatt

16.Grekland oj Grekland fick inge poäng haha

17.SVERIGE 10 poäng!!! Loreen!

18.Turkiet 2 poäng,inte lätt att komma efter sverige

19.Spanien 2 och ett halft

20.Tyskland 8 poäng

21.Malta 6 och ett halft poäng

22.Makedonien 3-1 och ett halft

23.Irland Edward blev typ dyngblöta i slutet

24.Serbrien 1 och ett halft Booring

25.Urkraina 2+ett halft

26.Maldovien 4 poäng De hade roliga klänningar


Nu,dags för landröstning

Hoppas  Loreen får många poäng och vinner

..................................................
..................

Skit va många tolvor Loreen får! Bra Loreen!

Efter 42 länders röster:

Jaaaaaa! Loreen vann! Hon fick 18 tolvor!

Och hon fick poäng från alla utom Italien,fy!

Grattis Loreen!  Du vann  Eurovision 2012! Du fick 372 poäng!    

God natt nu alla Loreen-gillare!




Av lite-om-mycket - 25 maj 2012 20:45

Vi hade en vanlig fredag idag med matte,engelska,svenska och skolboken.På svenskan hade vi Sejte och Huset.Sejte frågorna fick man skriva i datorn.Och sen åkte jag med mina klass kompisar Emma och Aurora tills de var hemma och vi bestämde att vi skulle ha vatten krig så jag åkte hem.och bytte om och tog med handduk,ombytte,vattenflaska och äpple.Vi hade jätte roligt och sen kom Elin med hennes hund Totte och han var jätte söt och så hade vi lite mer vatten krig och sen sola vi lite och så åkte jag hem och kkörde fotboll med de yngre på gården.Jag hoppas Molly kommer med på Let's Dance!God natt.

Presentation


Hej!
Mina intressen:Dansa,blogga,skriva,
läsa,rita och hänga med kompisar!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vilket ämne i skolan är bäst?
 Bild
 Svenska
 Slöjd
 Idrott
 engelska
 matte
 geografi
 historia
 musik
 språk
 NO
 SO

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Noveller/berättelser


Ovido - Quiz & Flashcards